onsdag 10 februari 2010

solen glimtar till....


..Ja faktiskt så glimtar solen till lite i Blekinge idag..Underbart!!
O vi har börjat dagen med att vara ute en stund..så skönt o vad pigg man blir av lite frisk luft..!!

Dock ser man att en storstädning inomhus nog inte varit fel..Hm..Men det får allt bli när toaletten är färdig renoverad..Gud vad det skräpar ner när man börjar greja i en ände.. Men det blir ju bra till slut..!!


Lovade ju att jag skulle visa lite av mina fynd från helgen... Och på bilderna ser ni några
av dem..Mer kommer en annan dag..


Vi vart även ute o kolla in Nybygget av Ladan idag på morgonen.. Det är alltså där den nya "butiken" ska husa.. Oj oj vad bra det kommer att bli!!

De stora fönstren är på plats o snart är det förhoppningsvis dax för råsponten att komma upp på väggarna.. Så nu kliar det i Fröken knopp fingrarna vill jag lova..
Om bara denna snö ville försvinna o vi kunde få lite vår med så hade det bara varit toppen!!

Nehe nu blir det en sväng till affären för att fylla på ett ekande kylskåp.. Konstigt att det kan bli tomt så fort?!


Varma Onsdagskramar till er Alla som tittar in o tack för alla ljuvliga kommentarer..
Det värmer otroligt mycket!!!

21 kommentarer:

Västbacken sa...

Vad fina fynd och vad spännande med "Ladan".

Lotta

Sköna o Gröna Ting sa...

Japp.., en storstädning vore inte fel här hemma.., man ser dammet så sablans tydligt när solen kikar fram:(((

Ljuvliga fynd du gjort, emaljmuggarna är så trevliga att plantera i oxå!!
Väntar med iver tills vi får se resten av fynden.

Hoppas du får en skön fortsättning på dagen!

Kramar till dig
Marianne

Unknown sa...

Hej Elin!
Hoppas allt är bra med er!
Ja, handla behöver man jämt förstår inte det, jag är rätt dålig på att planera också...
Fina muggar, vi hade en hel uppsättning med kockums grejor som vi slängde för flera år sedan...inte klok nu i efterhand, men, men.
Är det hemma hos dig som du ska ha butiken?
Ha det jättebäst! Kramar Anna

me and alice sa...

Hej Elin!
Vilken massa fina fynd och vad spännande med lad-bygget!
Vilken fantastisk körsbärskvist!!
ha det toppen!
Kram Susanne

Madame Petite sa...

Ljuvliga bilder som ger vårkänslor i hela kroppen! Låter så spännande med ladan och det som komma skall... våren kommer att komma till dig snart, det tror jag bestämt. Inte ens den kan väl hålla sig i styr med tanke på allt spännande som väntar hos dig!

Kram från Jenny

Designe sa...

Åh vilka fina fynd och våriga bilder! Spännande med bygget! Vi har oxå haft sol idag! HÄrligt! HOppas det blir lika fint imorrn! Kram :)

Photo by Maria sa...

Jag måste ha sovit när solen sken för den har jag inte sett röken av idag, men så sov jag till 15 med..

Skall bli spännande att se butiken när den är klar, jag kommer garanterat vara en av dina kunder :-)

Ha en bra onsdagskväll..

Kram Mia

Änglarnas hus sa...

Vilka hääärliga fynd du har gjort!! är ju lite såld på de cremegula som du kanske har sett ;)..hihi..

Jag hoppas att du kommer att dela med dig av bilder på ditt nya projekt..Toppenjobbet!!!

Ha en mysig "lillördag"

Kramisar ifrån Sanne!

Dona blogg sa...

Sol vill jag också ha :)) Det ger sådan energi!

Förstår att det börjar klia i dina fingrar - tänk en helt ny lada att dona i :)))

/Pernilla

Vintage House sa...

här behövs oxå en riktigt rejäl storstädning, det är kaos. Ska ta tag i det imorgon. härliga fynd och det ska bli så kul att se butiken när den är klar. ha det så gott sandra

lottens vita och gröna sa...

ohhh får myppysrys när du berättar om din lada där, sååååååååå spännande och tänk om man fick hälsa på där nångång!!! guuu vilka saker du hittat, såååå najsiga!
må väl, varmkram lotten

Anonym sa...

Vad härligt det lät. Och du bara fyller hemmet med massor fina nya saker. Gick precis förbi hos er och som vanligt kan jag inte låta bli och kolla in. Längatar med tills du öppnar i längan så jag kan komma och kolla hur du har fått det... så spännande

kramar carro

House number 15 sa...

Solen har jag inte sett till, kan förståss vara att jag har jobbat från morron till kväll. Spännande med den nya butiken, förstår att du har kliproblem;) Och fynd verkar du göra mest hela tiden...

Kramar C

Karin Lindström sa...

Hej Elin!

Vad härligt med Formland, och du låter verkligen glad över jobbet på plantskolan och att få vara med på inköpen. Det kommer att bli jättebra, du har öga för det lilla extra;)

Fina fynd, tänk att det är lika roligt varje gång att se andras fynd! När man inte hittat något själv så kan man ju få glädjas lite med andra *ler*.

Ha en bra vecka!
Kramar
Karin

Ps, nu ska jag titta på svt play:)

Nettan sa...

Hej! Så kul att du kikade in hos mig! Massor med fint här hos dig! Å vad spännande med butiken!! Lycka till!
Kram Nettan

Marie sa...

Hej Elin!

Här har vi haft ett helt underbart väder idag med strålande solsken, sååå härligt!

Fina fynd du har gjort och vad spännande med ladan!!!!!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

blomsterboden i skanör marie sa...

Håller med dig om att VÅREN får gärna komma till oss NUUUUUUU!!!!!!
Spännande med ladan=)

Kramkram marie

kallebodalantliv sa...

Hej Elin ! Ja du verkar att ha fullt upp nu ..det är alltid som mest körigt när man är i renoveringstagen, men det blir säkert kanon i din lilla butik . Fina muggar , de är alltid klasiska och passar in överallt .Ha det gott.kram jeanette. kallebodalantliv.

Fröken Fräken sa...

Nämen, städa?! Behövs det verkligen..?! Jo, här behövs det, men jag skjuter upp det till en annan dag!
Vilka underbara körsbärskvistar, önskar att jag hade möjligheten att knipsa av några kvistar att ta in!

TUSEN VASER sa...

Härliga fynd! Jag ska göra en raid i när jag kommer ner till Blekinge på sportlovet. Du har kanske tips på bra ställen:)
Cinna

Maliva`s verden sa...

Hei.....så flott blogg du har, med masse inspirajon. Hit kommer jeg innom igjen..takk for titten og fortsatt fin kveld til deg fra Maliva