onsdag 2 mars 2011

Bitande kyla...



Huu, ja...
Den bitande kylan håller hårt om oss,
fastän att temperaturen bara visar 0,5- så känns det som minst 20-....

Fingrarna blir som isbitar o likaså nästippen, huu...

Väl hemma möttes vi av ett kallt hus idag, hm..
Pannan hade av någon anledning stannat, vad glad man bli då..!!
Men nu så eldar vi på för fullt så vi
hoppas snart få upp värmen...




Här om dagen visade jag en turkos bricka o idag rosa Lyktor, Oj
så mycket färg har ni nog aldrig sett här i bloggen innan...

Till o med min lilla Mamma kommenterade det härom dagen..
Ja, Lite färg har fått smyga sig in i Fröken KnoppHuset..

(till er som undrade efter färgkoden på den turkos, jag lovar att hämta upp den från källren ikväll)

Söta som socker...!!

Nehe, mer ved i kaminen o lite nytt Te i koppen...

OnsadagsKramar


16 kommentarer:

Fru W sa...

Fina färgval...
Ha en fin kväll.....kram Sofia

Liza sa...

Oj så färgglatt! ;)
Tycker det är så fint med lite färg nu till våren!

Ha en fin kväll!

Kram Liza

Hulda sa...

Så vakkert! Nydelig med de rosa lyktene. Skjønn sammensetning.

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vilka fina ljuslyktor, sådana skulle jag också vilja ha! Så fint du har det, underbar trälåda;)

Hoppas du får en fin kväll!

Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Oj! Ja, tänk så olika man kan tänka.. en halv minusgrad känns ju som VÅR hos oss, som haft -20 och kallare i en månad, varenda dag...
Hoppas att ni snart får upp värmen! :-)

Unknown sa...

Ja här har det varit kallt men solen har verkligen värmt skönt. Ställde mig mot en husvägg i dag och oj vad solen värmde. Snyggt med rosa glas, ja du och jag har nog lika färgglatt hemma....
Trasig panna är inte kul.
Tack för att du skrev om korgen, den gillade jag. Jag får kika runt om jag hittar någon, men egentligen ska jag inte köpa mer grejor:)

Ha en mysig kväll!
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej
Här har det varit riktigt skönt idag:)
Så härligt med lite färg....
ha en skön kväll
kram
sasndra

Källeboda lantliv sa...

ja jag blir också galen snart på detta kalla vädret ...har fortfarande termobyxor på ...men jag är ju ute på dagarna ...vilka söta lyktor ..visst passar det med färg nu till våren ..håller med ...gulligt i dit fönster ...ha en bar kväll ...kram jeanette.kallebodalantliv

Photo by Maria sa...

Så söta små lyktor du har införskaffat.. Lite färg känns vårigt..

Kram Mia

Min lantliga dröm sa...

Vitt är ju så fint men blir faktiskt lite finare när det kommer i kontrast med liiite färg:)

Ha det så gott!
Kram Ulrika

Unknown sa...

Tycker det är fina färgval nu mot våren som jag iofs undrar när den kommer..
Men skönt att ni börjar få upp värmen igen,
Kram Maria

Zinkhjärtat ♥ sa...

Lyktorna ser så jättefina ut där i fönstret! Man blir lycklig av lite färg nu när vi går mot vår:)
Stor Kram Annelie ♥

Mitt hvite hus sa...

Skjønne bilder... herlige farger..

Håper dere har fått varme i huset igjen

klemmer

No.7 sa...

Näre man kikar ut genom fönstret känns ser det inte ut som att våren är på väg-bara grått o trist,men här hos dig känner man våren fylla rummet, underbara vårbilder!!!! så jag tror jag väljer att stanna kvar här ett tag till...Kram Therese

Min plats i solen sa...

Ja, den där kylan vill inte riktigt ge med sig. Men jag hoppas att lite varmare vårvindar snart är på väg. Det behöver vi. :)

Jag hoppas att pannan inte har stannat merutan att ni har fått ha det varmt och skönt hemma?

Ta hand om dig!

Kram Lotta

Anonym sa...

Hej Elin. Jag undrar vart du köpt eller fått tag på trälådan?
Och när öppnar ni er butik? Kunde man inte köpa lite inredning där med? Kramar Paulinaolsson@hotmail.com