tisdag 31 januari 2012

Tisdagsmys...




...Ja det har vi här hemma idag, struttar runt i myskläder o tar dagen
precis som den kommer...

Plockar lite här o grejar lite där, äter plättar o ritar!!
Precis som vi älskar det jag o Vera!!





I Köket händer det mesta i det här huset, Ja vi njuter verkligen av vårat kök
o vistas den mesta av våran vakna tid här..

Både jag o J gillar o laga mat o Vera är en riktig pysseltjej som spenderar mycket tid vid köksbordet med pennor, pärlor o lera..

I det här huset är verkligen Köket hemmets hjärta..!!
Är det så hemma hos er också??





Den vackra plåtlådan från Granit
( fick jag av min underbara lillebror o sambo i JUlklapp, Tack!!)

Av porslinskärbrädorna är några Loppis, några nya..




Nehe, några droppar kaffe till i min nya mugg, visar er snart,
sedan får vi nog allt dra på oss kläderna o gå ut i njuta av solens strålar
en sväng..!!

TisdagsKramar Elin

20 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Jag förstår att ni njuter i ert kök verkligen ljust och fräscht med många fina detaljer...
Vi spenderar oxå mycket tid i köket och det är kul och se att fler saker faller på plats...
ha det så gott
kram
sandra

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fint ni har det i ert kök! Förstår att ni trivs där:)) Låter som en mysig dag!

Kram Jenny

Vita Paradiset sa...

Jag förstår att ert fina kök är husets hjärta! Jag drömmer om ett nytt kök här också men sålänge har vi bara målat om det och ska göra en minimakeover :-) Vi har precis flyttat hit till mitt barndomshem, efter att pappa gick bort. Vi älskar trots allt vårt kök, det är riktigt stort och vi har en liten platt-Tv här så här är vi hela dagarna, ängla har en skolbänk där hon pysslar, jag lagar mat, bakar, bloggar, ser på nyhetsmorgon och vi spelar spel, gör läxläsning här! Vi älskar att vara i köket!! Har svårt att gå upp och sätta mig i TV-soffan på kvällen, barnen ser gärna barnprogrammet med en pläd och pyjamas i kökssoffan sedan blir vi liksom kvar här. Oj, oj, vilket utlägg det blev :-) Ha ha...Än en gång, älskar ditt kök!!
Låter som en härlig tisdag, så ser våra lediga onsdagar ut! Idag är vi hemma för att jag är sjuk.
Har lagt till din blogg i min blogglista!
Kram Maria

Maria i Lilla villa vita sa...

Tack för dina underbara bilder, du har det så fint!
kram Maria

Tinas bo sa...

Ja i ditt kök skulle jag oxå stormtrivas!!
Såå vackert!!

Låter som en mysig dag!!

Kram Tina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jo köket är allt hemmets ♥. Vårt skulle dock behöva en riktig make-over:)
Stor Kram Annelie ♥

Kristina sa...

Förstår att ni trivs bra i ert kök! Underbart fint! Hos oss är det så också, vi är i köket nästan jämt. Vilken underbar blogg du har! Inspirerande och fina bilder! Ser att du är från mina hemtrakter, jag är från Blekinge från början men flyttade till Värmland för några år sedan!
Kikar gärna in till dig igen!
Ha en fin kväll!
Kristina

Min lantliga dröm sa...

Otroligt snyggt kök! Skulle gärna vilja ha ett riktigt lantkök men är inte riktigt där än.

Ha det gott!
Kram Ulrika

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hvor ser det bare smukt ud.
Elsker hvide hyasinter....

Ha´en dejlig aften

Knus Susi

Lenas trädgård sa...

Så mysigt med ledigt så där en vanlig vardag!
Måste fråga, är det en fönsterruta, som ni har som bordsskiva på det lilla serveringsbordet? Så fiffigt, men kanske ömtåligt? Sån bra ide´!
Kan man kanske använda sig av!
kram Lena

Photo by Maria sa...

Mysklädda dagar gillas..
Ert kök är så vackert så jag förstår att det är hemmets hjärta.. Jag tillbringa nog lika mycket tid i vårt kök som jag gör i vårt vardagsrum..

Ha nu en fin onsdag med..

Kram Mia

LOPPISLIV sa...

Vackra soliga dagar vi haft nu...då är det vackert med snö!!

Jag förstår att ni trivs i ert stora vackra lantkök, det är ju helt underbart fint Elin!!

Kraaam Paula

Maria sa...

Vilken härlig dag du haft med din söta dotter. jag kikar in ibland till dig men nu e de väl dax att ge sig till känna och inte smyga in å ut.
Du visar så många fina bilder på ert hem.
Ha en fin dag/kram

Hulda sa...

Så god stemning i kjøkkenet ditt. Mange fine detaljer. Likte spesielt godt alle de hvite fjølene du har stående i glassboksen. Lekkert var det også med perleblomsten i terrinen.

Fikk du mailen med adressen min?

Unknown sa...

hi..lovely kichen... whould you like to be aspecila guest on my blog??? if yes write me to zoeanomis@alice.it
thanks
simona

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
jag förstår verkligen att ni njuter av ert vackra ljusa kök.. Ni Har så många fina detaljer som verkligen gör det hemtrevligt.
Ha en fin onsdag.
kram kram
Jessica

Vitspets sa...

Åhh såå fint kök ...
Kram Karina

Anonym sa...

Hej,

Ditt kök är helt underbart! Är själv i tankarna med nytt kök och undrar om det är marbodals luckor ni har?

Tack för en jättehärlig blogg!

Dona blogg sa...

Visst är det ett kök att trivas i! Det vet jag bestämt :)

Ha en fin dag!
Och hälsa ett försenat grattis till lilla Vera!

Kram
/Pernilla

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Härliga bilder så snyggt kök....jag blir lite avis (ler) Vita pärlisar är väl sååååå fina!!! Kram från Maja